Matchmaking with premium De Mensen TV content & personalities
Bij AKA De Mensen willen we niet onderbreken maar entertainen. Voor de meest uiteenlopende merken zoeken we de gepaste oplossing in product placements, line extensions, cash deals of licensing. Maar we kijken ook naar ambassadeurschap en andere creatieve verwerkingen in onze series, films, reality programma’s en shows.
Een telenovelle die zich afspeelt in een reclamebureau, dat is een gouden kans voor merken om zich op een natuurlijke manier te integreren in het programma. Voor de koffie van Hema werkte het fictieve reclamebureau aflevering na aflevering aan een campagne die ook nog eens werd uitgezonden tijdens de week van de koffie. Zowel op het vlak van scenario als van planning een huzarenstukje. Hema versterkte hun aanwezigheid in Lisa met een promoactie en displays in de winkels.
‘Mist’, het parfum van Lisa, werd door ons ontwikkeld in samenwerking met een van de beste parfumeurs. De zwoele geur is exclusief te koop bij Veritas, Torfs en Zeb en werd organisch in de reeks geschreven als een nieuwe opdracht voor het reclamebureau.
Niet alleen in het reclamebureau maar ook daarrond biedt Lisa plaats voor merken om deel uit te maken van het programma. Zo dronken alle gasten in de brasserie van Lisa’s mama alleen maar Delirium. Opvallend onopvallend.
“Lekker gestoord”, zo luidt de baseline van Delirium. Dus werkten we een reeks geflipte opdrachten uit voor onze gasten in Waarheid, Durven of Doen. Centraal in elke opdracht stond de iconische roze olifant en tussendoor werd er al eens een Delirium of twee gedronken. Product placement én branding in één.
Omer is al sinds het eerste seizoen een vaste partner van Undercover (Netflix BE en NL) en werd op een heel organische manier verweven in het verhaal. Het personage ‘Ferry’ leerde het bier kennen en werd er doorheen de reeks steeds verzotter op. Interessant voor een bier dat ook op de Nederlandse markt mikt.
Als Tom aan een zipline hangt of een tent opzet in -10° dan wilt hij zich liefst iet of wat comfortabel voelen. Daarom kozen we voor AS Adventure als de vaste kledingpartner voor alle avontuurlijke reizen. Hun Ayacucho-merk biedt Tom warmte, droogte, comfort en genoeg zakken om een paar energierepen weg te steken.
In volle coronacrisis veilig door Vlaanderen trekken? Dat kon dankzij Opel. De extra ruime bus, met genoeg plaats voor plexiglazen schermen tussen alle passagiers, werd een extra personage dat zowel langs binnen als langs buiten prachtig in beeld werd gebracht.
10 jaar. Zo lang is Exellent al vaste partner van Blokken. En in die 10 jaar krijgen ze aflevering na aflevering 650.000 kijkers om hun brede assortiment aan producten te presenteren. De grootste vitrine van België, van maandag tot vrijdag.
Voor elk partnership zoeken wij de toon die past bij de sfeer en de stijl van het programma. Soms is dat wat meer roepen, een andere keer wat meer fluisteren. De samenwerking tussen Cath Luyten en vaste reispartner Connections werd volledig verwerkt in de begingeneriek. Subtiel, maar des te opvallender.
Als je door Abchazië en Transnistrië trekt, een bootje neemt in Bangladesh en besluit om te kijken hoe het in Haïti is gesteld na de zware aardbeving dan kan je maar beter een goede reisverzekering nemen. AXA werkte samen met AKA De Mensen een reisverzekeringencampagne uit met een unieke verwerking in Reizen Waes en aparte reclamespots, behind the scenes en much more to come.
Een tijdloos kledingmerk voor echte mannen zoekt een geschikte ambassadeur. Tom Waes kijkt naar zijn outfit en beseft dat hij eigenlijk al ambassadeur was. Een match made in heaven. AKA De Mensen werkte samen met State of Art en Tom de campagne uit van strategie en concept tot en met montage. Netjes.